Ważny komunikat ZUS

ZUS Logo

Szanowni Państwo,

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przystąpił do realizacji wypłaty świadczenia interwencyjnego przeznaczonego na wsparcie dalszego prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy poszkodowanego w wyniku powodzi.

Przedsiębiorcy, którzy ucierpieli podczas powodzi mogą składać wnioski o świadczenie interwencyjne w punktach mobilnych. Uruchomiliśmy je, aby usprawnić obsługę klientów oraz aby wsparcie trafiło do poszkodowanych przedsiębiorców jak najszybciej.

Wnioski o świadczenie interwencyjne można składać w punktach mobilnych - ZUS

 

Kto otrzyma wsparcie

Przedsiębiorcy którzy:

ponieśli szkodę polegającą na utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu, bezpośrednio w wyniku powodzi, składników materialnych przedsiębiorstwa niezbędnych do dalszego prowadzenia działalności gospodarczej oraz
zobowiązali się do prowadzenia działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy od dnia otrzymania świadczenia interwencyjnego oraz
zobowiązali się do utrzymania poziomu zatrudnienia przez 6 miesięcy od dnia 16 września 2024 r. 

Jak i kiedy złożyć wniosek

Jeśli chcesz skorzystać ze świadczenia, złóż wniosek RSI (Wniosek o świadczenie interwencyjne przeznaczone na wsparcie dalszego prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy poszkodowanego w wyniku powodzi).

Wniosek o świadczenie interwencyjne możesz złożyć od 5 października 2024 r. do 16 marca 2025 r. w formie:

elektronicznej na swoim profilu na PUE/eZUS jako pismo ogólne POG, do którego dołączasz wniosek o świadczenie interwencyjne,
papierowej w każdej placówce ZUS lub w punkcie mobilnym albo przesłać go pocztą.

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.zus.pl w zakładce pomoc dla powodzian.

Galeria

Informacja dla powodzian
Punkty mobilne ZUS

Do pobrania

Zobacz również: