
Po analizie jakościowej komunikacji miast województwa dolnośląskiego na Facebooku w lipcu 2024 r. (wykonanej przez Local Some), okazało się, że fanpage Gmina i Miasto Lwówek Śląski trzykrotnie trafił do grona najlepszych! Jest to dla nas historyczna chwila, albowiem nigdy wcześniej nasza strona na Facebooku nie została sklasyfikowana tak wysoko! Trafialiśmy w ostatnim półroczu do najlepszej dziesiątki, ale zwykle zajmowalismy miejsce 8 lub 9, zostawiając za sobą kilkadziesiąt mniejszych i większych miast Dolnego Śląska.
Top 5 miast według sumy interakcji
I m. Legnica - 15,567 interakcji
II m. Oleśnica - 14,895 interakcji
III m. Lubin - 10,466 interakcji
IV m. Świdnica - 6,858 interakcji
V m. Lwówek Śląski - 6,810 interakcji
Zaangażowanie Fanów Własnych
I m. Oleśnica - 3,2%
II m. Wołów - 2,44%
III m. Lwówek Śląski - 2,4%
IV m. Ząbkowice Śląskie - 2,12%
V m. Złotoryja - 2,0%
Miasta z najwyższymi wartościami AVE (Advertising Value Equivalency)
I m. Legnica
II m. Oleśnica
III m. Lubin
IV m. Świdnica
V m. Lwówek Śląski
Zestawienie tematów jakie pojawiały się w postach
Wydarzenia kulturalne i rozrywkowe - 28%
Ogłoszenia i komunikaty miejskie - 22%
Projekty społeczne i inicjatywy lokalne - 15%
Sport i rekreacja - 13%
Edukacja i młodzież - 10%
Inne tematy - 12% np. zdrowie, bezpieczeństwo, ekologia.
Średnia liczba słów używanych w poście
Średnia liczba słów na post - 85 słów
Ile % postów miało Call to Action (wezwanie do działania)
Spośród analizowanych postów, 63 posty zawierały wezwanie do działania, co stanowi 28.5% wszystkich postów.
Emocje towarzyszące czytającym posty - % zestawienie TOP 5 emocji
Przeanalizowano emocje towarzyszące postom i uzyskano następujące wyniki:
Radość i ekscytacja - 35%
Ciekawość i zainteresowanie - 25%
Wdzięczność i uznanie - 18%
Nostalgia i wspomnienia - 12%
Zaniepokojenie i uwaga - 10%
Podsumowanie. Analiza danych z postów opublikowanych w lipcu 2024 roku pokazuje, że głównymi tematami były wydarzenia kulturalne oraz ogłoszenia miejskie. Średnia liczba słów używanych w postach wynosiła 85, a wezwanie do działania zawierało 28.5% postów. Dominującymi emocjami były radość i ekscytacja, co może sugerować, że miasta stawiają na promowanie pozytywnych i angażujących treści.
Źródło: Local Some